• تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ 
برگزاری جلسه همكاری مشترك بین پژوهشكده چای و دانشكده كشاورزی دانشگاه گیلان

برگزاری جلسه همکاری مشترک بین پژوهشکده چای و دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده چای، در روز دوشنبه مورخ 30 مرداد ۱۴۰۲، در راستای برقراری همکاری مشترک علمی تحقیقاتی وعقد تفاهم‌نامه بین دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و پژوهشکده چای نشست تخصصی در محل سالن جلسات این دانشکده برقرار شد. در این جلسه ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان، معاونین پژوهشی و آموزشی و جمعی از اساتید برجسته دانشکده کشاورزی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف و همچنین ریاست پژوهشکده چای، معاونت پژوهش فناوری و انتقال یافته‌ها، اعضای هیات علمی و محققان پژوهشکده چای حضور داشتند.

در ابتدا آقای دکتر زیبایی رییس دانشکده کشاورزی ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان اذعان داشتند که چای یکی از محصولات مهم استراتژیک استان بوده که در راستای بالا بردن بهره‌وری و ارزش اقتصادی این محصول نیاز است تا همکاریهای مشترک بین بخش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه با پژوهشکده چای به عنوان متولی آن محصول افزایش یابد تا بتوان نتایج حاصل از کارهای تحقیقاتی را در جامعه هدف به ویژه برای کشاورزان مشاهده کرد. سپس آقای دکتر کهنه رییس پژوهشکده چای ضمن تشکر بابت میزبانی دانشگاه گیلان، توان پژوهشکده را در جهت ارایه خدمات آزمایشگاهی یادآور شده و خواستار حمایت آن دانشگاه در جهت کاربردی نمودن پروژه‌ها و طرحهای تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی شدند. در ادامه جلسه معاونت پژوهشی دانشکده کشاورزی آقای دکترکاووسی بر سه موضوع تاکید داشتند؛ پارسه‌های کاربردی، رویداد‌های فناورانه و مگاپروژه‌های برای حفظ سطح زیر کشت محصولات راهبردی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای محصولات کشاورزی. دکتر شیرین‌فکر معاونت پژوهشی پژوهشکده چای کاهش سطح زیر کشت چای و اثرات تغییر اقلیم در سال‌های اخیر را تهدید بزرگ دانست و پیشنهاد کردند که احیاء 6 هزار باغ رها شده چای به عنوان یک مگاپروژه معرفی و از طریق استانداری و وزارتین پیگیری شود.

در ادامه سایر مدعوین مطالب مهم و نکته نظرات پیشنهادی خود را در زمینه‌های تخصصی با توجه به گرایش‌های مختلف بیان داشته و ریاست دانشکده جمع‌بندی جلسه را در چند بند شامل عقد تفاهم‌نامه بین طرفین، برگزاری رویداد چای با بهره‌گیری از پتانسیل‌های استان در پایان فصل برداشت این محصول و همکاریهای دوجانبه به ویژه در بحث پایان نامه‌های دانشجویی و طرحهای کاربردی بیان نمودند.

  

 

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0